CAYMA
HAKKI
TAŞPINAR KOZMETİK mücbir sebepler veya
nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü
durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise,
durumu ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal
edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini, ve/veya
teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi
haklarından birini kullanabilir.ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödedigi
tutar 15 iş günü içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.
ALICI,sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki
kişi/kuruluşa tesliminden itibaren (14) gün içinde cayma hakkına sahiptir.
Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde TAŞPINAR KOZMETİK’e faks, email
veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün ilgili madde hükümleri
çercevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3.
kişiye veya ALICI'ya teslim edilen ürünün TAŞPINAR KOZMETİK’e gönderildiğine
ilişkin nakliye teslim tutanağı örnegi ile fatura aslının iadesi zorunludur. Bu
belgelerin ulaşmasını takip eden 15 gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade
edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade
edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün nakliye bedeli SATICI
tarafından karşılanır.
Niteliği itibarıyle iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık
ürünler,kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım
tarihi geçen ürünler için cayma hakkı kullanılamaz. Her türlü yazılım ve
programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler, piller, sarf malzemeleri(toner, kartuş,
şerit v.b) ve cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış,
bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.
Cayma hakkı sürecinde hizmeti tamamlanmış olan KAPIDA ÖDEME HİZMET tutarı
ve NAKLİYE ÜCRETİ kesilerek ücret iadesi yapılacaktır.
Cayma hakkı kullanımında kanun kapsamına uygun olan iadelerde TAŞPINAR
KOZMETİK iade nakliye ücretini karşılamakla yükümlüdür.
Ayrıca,tüketicinin özel istek ve talepleri uyarınca üretilen veya üzerinde
değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen mallarda
tüketici cayma hakkını kullanamaz.
Outlet ürünler kategorisinden alınan ve miadı 1 senenin altında olan
ürünlerde iade kabul edilmemektedir. Bu bilgi ürün sayfasında da uyarı olarak
verilmiştir.
Ödemenin kredi kartı veya benzeri bir ödeme kartı ile yapılması halinde
tüketici, kartın kendi rızası dışında ve hukuka aykırı biçimde kullanıldığı
gerekçesiyle ödeme işleminin iptal edilmesini talep edebilir. Bu halde, kartı
çıkaran kuruluş itirazın kendisine bildirilmesinden itibaren 15 iş günü içinde
ödeme tutarını tüketiciye iade eder.
Zarar
görmüş paket durumunda;
Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Nakliye Şirketi yetkilisine
tutanak tutturulmalıdır. Eğer Nakliye Şirketi yetkilisi paketin hasarlı
olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim
edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini
isteme hakkı müşteride vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra
Nakliye Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul
edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla
birlikte en kısa zamanda Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir. Müşteri
Hizmetlerimiz, sorunun çözülmesi için hemen harekete geçecektir.
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi
ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile TAŞPINAR
KOZMETİK’in yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
ALICI, tüm şartları yerine getiriyor ve cayma hakkını kullanmak istiyorsa buradaki formu doldurarak
tarafımıza cayma hakkını kullanmak istediğini iletebilir.
ALICI, TAŞPINAR KOZMETİK tarafından sorununun çözülmemesi
durumunda hakkını arayabilmek için Tüketici Haklarına başvuruda bulunabilir.
ALICI, tüketici hakları konusunda detaylı bilgiyi tuketici.gov.tr adresinden
alabilir.